Etiketter

søndag 23. september 2012

September-strikking

Når det kalde høstværet ankommer Tromsø, begynner det å klø ekstra i strikke-fingrene! Blir veldig ivrig og setter i gang med mange prosjekter, nesten samtidig!
I helgene, når man egentlig skal sove leeenge, våkner jeg av meg selv rundt 8-halv 9. Og det nytter så absolutt ikke å prøve å sovne igjen når jeg begynner å tenke på alle prosjektene jeg vil få ferdig..
Bare en (tre) ting å gjøre da: Stå opp, lage en kopp kaffe og sette meg ned med strikketøyet :) Dette har blitt min "min-tid", og da koser jeg meg skikkelig :)
 
 
Fikk gjort ferdig en babybukse i forrige uke, strikket i Merino Extra Fine str. 6-9 mnd. En bukse som sitter veldig godt på og som er lett å kle på en aktiv liten krabat som egentlig ikke har tid til noen påkledning! Oppskriften finner du på dropsdesign.no, "BabyDrops 20-10" 
 
 
 
Falt for denne fargekombinasjonen i butikken, så da måtte jeg strikke nok ei bukse med samme oppskrift :p fargene kommer ikke helt riktig frem på bildet, men det er en nydelig dyp gammel-rosa farge som nesten går litt mot lilla. Denne buksa strikkes i str. 1-3 mnd.
 
 
 
Denne kjolen ble jeg spurt om å strikke til tantejenta mi, noe jeg selvfølgelig ikke ville si nei til! :) Fikk overlevert garn og oppskrift, klar til å strikkes!
Det var først når jeg skulle begynne på de klumpene på kjolen at jeg oppdaget at dette ikke er en kjole du strikker ferdig på noen kvelder..nei, her må man ha tålmodighet! Mye tålmodighet.. For de klumpene tar tid!
Men det gjør ikke meg noe! Noe må jeg jo ha å strikke på! ;)
 
 
Meeen, så fant jeg ut at jeg måtte prøve ut et nytt garn,
nemlig Drops Big Merino. Heiv meg rundt nå i ettermiddag og begynte på noen nye lester til meg selv. En frossenpinne kan aldri få for mange ullplagg! Bare dumt at frossenpinnen kommer på det når hun egentlig skal prøve å få gjort ferdig andre prosjektene først...
 
Så da er planen:
1. Gjøre ferdig disse lestene siden de er raskest å strikke
2. Deretter babybuksa som også er rask å strikke
3. Og så den rosa kjolen som ikke trenger å være ferdig før til jul ;)
 
 



2 kommentarer:

  1. Det blir jammen fine bukser til småe stomper..og nydelige farger. Lester får man aldri nok av....
    Flinke du :)))

    SvarSlett
  2. Tantepia kommer til å bli så fiiiin!:) du e snill du som gidde å strikke alle de "klumpan" ;)
    Hilsen søstersen!

    SvarSlett